CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Assalamualaikum..hi kengkawan..gurlz n boyz..
Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog miss.. 'miss fayumi' di reka untuk miss kongsikan segala macam story yang boleh di kongsi bersama. Saje je...suke-suke.. Sharing is Caring kan..^^,

Tuesday 23 October 2012

The Flying Dutchman



penah nengok tak babak ni...



versi kartun..
Ha..penah tak nengok cite kartun spongebob squarepants? Mesti penah kan… elele..tak kan lah tak penah..nampak beno nipunya..hehehe..

Bukan nak cite pasal spongebob ni. Tapi nak cite pasal hantu lanun dalam cite tu..’The Flying Dutchman’. Mulanya miss ingatkan ni salah satu watak dalam cite spongebob ni je. Rupa-rupanya ni salah satu fakta dan cite ni femes gak tau. Aishhhh..kena banyakkan membaca lagi ni.. :P

Okeh, ni antara yang terdapat dalam artikal yang miss bace tu:

the flying dutchman
                “ The Flying Dutchman – di miliki oleh seorang kapten yg bernama Kapten Falkenburg. Kapten ini telah menggadaikan rohnya kepada syaitan dan telah di sumpah bersama-sama anak kapalnya menjadi jasad hidup dan belayar di tujuh lautan buat selamanya. Lautan itu ialah Laut Caribbean, Laut Jepun, Teluk Mexico, Laut Mediterranean, Laut Bering (di lautan pasifik), Laut China Selatan dan Laut Hitam.
                Mengikut catatan seorang nakhoda kapal, The Flying Dutchman sering dilihat di perairan Cape of Good Hope, Afrika. Malahan,untuk mengukuhkan lagi hujah bahawa kapal ini bukanlah hanya legenda dan rekaan, banyak saksi yang mengaku telah melihat kapal berhantu ini.

gambar kepala kapal
                Pada tahun 1939,kapal ni dilihat di Muizenberg, Afrika Selatan. Pada tahun 1941 sekelompok orang di pantai Glencairn menyaksikan kapal belayar yang tiba-tiba hilang seolah-olah melanggar batu karang. Pada tahun 1942, kemunculannya dilihat oleh anak-anak kapal tentera laut, M.H.S Jubilee berhampiran dengan Cape Town, Afrika Selatan.
                Kisah dan misteri mengenai kapal hantu The Flying Dutchman ini merupakan satu dari kisah yang sangat terkenal di seluruh dunia. Sebenarnya kapal berhantu ini bukanlah sebuah cerita dongeng kerana dari segi faktanya kewujudan kapal ini adalah benar dan di sahkan kelasi kapal yang pernah merentasi tujuh lautan tersebut!”

p/s: Ahaaa…berhati-hati ye para kelasi sume… ~



█║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
✔ ORIGINAL PROFILE ®

ℒℴvℯ ,
( MISS FAYUMI ) ✿

0 comments:

Post a Comment